V dalším díle seriál Slavní neznámí na Stream.cz je věnován známému českému výrobci kytar – Peteru Jurkovičkovi.
Často si potřebujeme rychle zapsat nějaký hudební nápad. Pokud nemáte problém s notami, můžete k tomu využít notový papír. Většina amatérských kytaristů ale noty neumí, nebo je neovládají tak dobře, aby si nápad mohli rychle zapsat. Rychlejším a jednodušším řešením jsou tak kytarové tabulatury.
Po delší odmlce kapela přichází s novým singlem The Negative One…
Akai na jaře představil jednoduchý analogový rhytm-box a po dlouhém očekávání se na veřejnost konečně dostalo první video se zvukovými ukázkami.
Podívejte se na koncert Nirvany a zajímavých hostů při příležitosti uvedení do R’N’Rollové séně slávy.
Občas se najde nějaký odvážlivec, který si do kytary namontuje nějakou netradiční „pomůcku“. Vznikla tak třeba „Kaoss Pad Guitar„, kterou proslavil kytarista z kapely Muse. Zoltan Fecso spojil svoji akustickou kytaru s MIDI snímačem s ovladačem pro Ableton, Novation Launchpadem.
I tak skvělý multiefekt, jako je Line6 M13, má nějaké nedostatky. Stačí se ale trochu zamyslet a svěřit se profesionálům. Výsledkem pak může být třeba tento pedál, který přináší funkčnost klasických kvákadel do moderního multiefektu.
MIDI je ve světě hudby něco jako USB ve světě počítačů. Jedná se o univerzální komunikační protokol, který najdeme na spoustě hudebních nástrojů, efektů, syntezátorů , procesorů, zesilovačů… Kromě „not“ dokáže MIDI přenášet spousty dalších parametrů, nebo signály pro změnu nastavení apod. Vzhledem k rozsáhlým možnostem využití tak najdeme na trhu nespočetné množství zařízení sloužící …
Dvanáctistrunné akustické kytary jsou hudební nástroje, které mají všechny struny zdvojené a produkují bohatší zvuk na rozdíl od klasických šestistrunných. Tento druh kytar se používá zejména v country hudbě. Setkat se s nimi ale můžete také ve folku či rocku. Díky jejich plnějšímu a barevnějšímu zvuku se hodí pro hraní doprovodů.
V dnešní době, kdy je většina výroby přesunuta do Asie, se velmi těžko hledají efekty, které vynikají jak svým zvukem, tak kvalitou zpracování. Proto spousta kytaristů hledá staré, prověřené „vintage“ efekty na různých bazarech a je ochotna za ně utratit nemalý obnos. Jde na to ale jít i jinak?